6 września 2012

Fontanny

Plac Wolności w Poznaniu jest miejscem, które przez długi czas było dla mnie nijakie. Po prostu było, dlatego ucieszyły mnie plany lokalizacji fontanny. Miałam nawet swoją wizję, aby przypominała fontannę z Sybina (Sibiu) w Rumuni. Po prostu dysze wypuszczające co kilka minut wodę w powietrze.



Gdy zobaczyłam wizualizacje projektu, który wygrał, byłam ciutek przerażona. Myślałam, że powstanie monstrum nie pasujące do niczego. Na szczęście myliłam się. Pasuje idealnie! Fontanna zdecydowanie wprowadziła jakieś życie na dotychczas pustym i smutnym placu. Ludzie podchodzą, przechodzą przez nią, siadają w sąsiedztwie, maczają łapki w wodzie. Nawet wandale ostatnio ją niszczą. Jak widać, nawet im nie jest już obojętna :) Robi wrażenie i jest fotogeniczna, zwłaszcza nocą.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


architektura (8) art (6) bieganie (2) Bułgaria (2) Chorwacja (1) Czechy (6) Dania (2) Deutschland (9) dolnośląskie (20) dziwy (2) Estonia (1) etno (2) event (9) film (5) Francja (7) góry (34) Grudziądz (16) Gruzja (6) Islandia (11) jesień (12) kajak (2) Karkonosze (5) koty (8) kuchnia (3) kujawsko-pomorskie (18) lato (8) Litwa (1) lubelskie (1) Łotwa (1) łódzkie (1) majówka (8) małopolskie (9) Maroko (14) mazowieckie (5) narty (10) okolice Poznania (5) party (2) PKP (2) podlaskie (12) pomorskie (7) Portugalia (14) Poznań (43) R. (20) rodzinka (6) Rosja (24) rower (17) rozkminki (9) Rumunia (3) samo życie (42) Słowenia (1) sport (10) szkolenia (1) Szwecja (1) śląskie (1) świętokrzyskie (6) Tatry (6) Toruń (3) UK (10) Ukraina (2) warmińsko-mazurskie (3) wielkopolskie (7) wiosna (8) Włochy (6) zachodniopomorskie (2) zamki (6) zima (16) zwierzaki (7)

Obserwatorzy